Tussan 10/5

2012-05-10 @ 20:35:42

Sitter och pratar med rebecca i telefonen just nu. Fast nu la vi på.
Idag var Anna med igen när jag red tussan och höll en lektion för mig. Innan vi red förklarade hon lite om hur hästen ska gå, som en båge och jobba med ryggen istället för att gå som en häng matta. För Tussan jobbar inte bara för att hon kröker på nacken utan hon måste komma inunder sig med bakbenen.
Det gick jätte bra idag och fick lära mig lite knep och så.

Anna är med nu i när jag rider för att både hjälpa mig hur man rider Tussan på ett vanligt tränsbett och för att lära mig mer. Jag ska rida Tussan med tränsbett eftersom man måste ha det när man tävlar derssyr. Hon har inte ett tränsbett i vanliga fall för när man tar i tyglarna kommer bettet på hennes tänder och det gör ont på henne. Som tur har jag ju Anna som hjälper mig !




  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0