Tussan 27/3

2012-03-27 @ 18:40:33

Idag red jag Tussan och det gick super bra.
Eftersom Tussan brukar var väldigt pigg brukar jag försöka få henne lugn i skritten innan jag travar och lika dant i de andra gångarterna. Idag gjorde jag istället tvärt om, jag drev på henne så att hon verkligen skrittade fram mot fast utan att rinna iväg. I traven gjorde jag likadant att hon skulle trava fram mot men utan att rinna iväg.
När jag hade värmt upp henne i skritt och trav och gjort lite öppnor och slutor skrittade jag in på en volt. Där gjorde jag lite över gångar mellan skritt och trav och så försökte jag få henne att sätta in hennes inre bakben. I galoppen red jag med längre galoppsprång på ena halvan och kortare på andra.
Det gick mycket bättre i höger varv än i vänster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0