Trick med gymbollen

2012-04-23 @ 20:40:00

Idag efter skolan var det hundkurs som stog på schemat. Idag var sista gången idag så alla deltagare på hundkursen skulle ha lärt hundarna ett nytt trick. Eftersom både jag och mamma går kursen hade vi lärt alma var sitt trick. Mamma hade lärt alma att gå slalom mellen benen. Jag skulle egentligen visa ett annat trick men jag ändrade mig. Först skulle jag visa "pang" , hon spelar död när man säger pang. Men eftersom alma har varit väldigt rädd för min gym boll tänkte jag lära henne att gå fram till den. Genom klick träning har hon över vunnit sin rädsla och kan nu gå fram till den utan problem. Det gick fort att lära henne det med hjälp av klickersen så jag lärde henne att hoppa upp på bollen med fram tassarna. Nu kan hon nästan stå på bollen med baktassarna med men det är lite/ mycket träning kvar.Ledarna tyckte att jag hade gjort ett bra jobb med henne, så jag blev glad.
 









 - sötis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0