Tisdag 4/3

2012-04-03 @ 22:10:44
Nu tänkte jag snart gå pch lägga mig så att jag är pigg imorgon.

Idag var jag först och tussan och sedan på hundkursen. När jag red tussan gjorde vi lite övergångar skritt - trav - skritt - halt osv. Hon lyssnade väldigt bra och jag blev riktigt nöjd med ridpasset. I slutet när jag skulle trava av henne var det än som hull på och såga ner ett träd så då blev hon lite rädd men vi fick hålla oss på nedre halvan av padocken.

Sedan efter åkte jag senabbt hem, var hemma ungefär 20 min och sedan var det iväg till hund kursen. Hundkursen är rally lydnad och vi går där för att jag och alma sedan ska ut och tävla lite.
Rally lydnad är som lydnad fast med mer fart och inte lika strängt. Man springer farm till några skyltar som står i numer ordning och på skyltarna står det olika moment som man ska utföra. Som t.ex. sitt eller backa.
Det gick bra på rallyn och Alma tyckte att det var kul !




fail bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0